Lidský genetický kód a základní principy výživy zůstávají při epidemii obezity stále stejné a k běžné orientaci v zdravém životním stylu v kojeneckém věku by měly vystačit. Od 80. let ale došlo v kojeneckém věku k výraznému civilizačnímu posunu – od bavlněných plenek, zásypu, kravského mléka, tělového oleje a rybí masti k rozvoji mohutného průmyslového kojeneckého sektoru. V jeho produktech se neorientují nejenom rodiče, ale díky překotnému vývoji ani profesionálové. Nejistoty způsobené pocitem dezorientace v rodinných a pediatrických doporučeních a hormonální nerovnováhy kojících matek využívá cílený marketingový tlak v prosazování jinak nepřijatelných zájmů. Využívání hesel vše nejlepší pro vaše dítě, vzorná matka a usměvavé batole s nadváhou v růžovém světě útočí cíleně na celou rodinnou jednotku.MUDr. Zlatko Marinov